English English Polski Deutsch Austria Italy Facebook

Max Verstappen přes motokáry do F1 ..

Max Verstappen přes motokáry do F1 ..

 Max Verstappen – přes karting do Formule 1 …

 

Světem proletěla zpráva, že do Formule 1 vstupuje teprve šestnáctiletý mladík jménem Max Verstappen. S největší pravděpodobností se stane příští rok Max ve svých sedmnácti letech nejmladším pilotem F1 všech dob. Nikdo dnes nepochybuje o tom, že je Max obrovským talentem, který jistě „zdědil“ po svých rodičích. Je také důkazem toho, že dnes pouze talent nestačí, ale že se také musí umět s talentem správně pracovat. Tento mladý holandský závodník dnes celému světu ukázal , jakou nenahraditelnou roli v jeho strmé jezdecké kariéře sehrály motokáry. Téměř by se dalo říct, že po osmi sezonách v sedačce motokáry hned vstupuje  do královny motoristického sportu Formule 1.

Max Verstappen začal závodit ve svých 7 letech na motokáře kategorie Mini.  Svůj talent asi nezdědil jen po svém otci Jose Verstappenovi, který byl pilotem F1, ale také po své matce Sophii Kumpen, která byla úspěšnou motokárovou závodnicí. Ve svých osmi letech se již stal neporaženým šampiónem  Belgie v motokárové kategorii Mini. Následuje přestup do kategorie Mini Rotax Max, kde odjede celkem 3 sezony a získá tak třikrát titul Belgického šampióna. Ve svých 11 letech opouští kategorii Rotax a přestupuje do „mistrovské“ kategorie Cadet. Na konci sezony 2008 opět získává mistrovský titul, když vyhraje opět všechny závody sezony. Jeho všechna vítězství  neměla ale vždy jednoduchý průběh. V několika závodech Max ukázal své umění „na vodě“ a hlavně také svého bojovného ducha při složitých situacích, kdy třeba startoval ze zadních pozic. I přes technické potíže se nikdy nevzdával a dokázal často z těžké situace „vydřít“ i vítězství. Ve svých kategoriích vždy patřil k nejmladším a jen věk mu bránil k postupu do další mistrovské kategorie. V roce 2010 vstupuje na mezinárodní kartingovou scénu. Otec Jose je pevně rozhodnutý se naplno věnovat svému synovi i jako mechanik a také došel k závěru, že jediný další možný postup na kartingové scéně je přes juniorskou mistrovskou kategorii KF3. S velkou odvahou se pouští do takových závodů jako byly Winter Cup, WSK Series, World Cup, atd. Téměř ve všech závodech stojí na stupních vítězů, za což především děkuje svému otci, který sám pro syna připravuje motory, a také firmě CRG, v jejíchž barvách Max startuje. V dalších letech následuje rychlý přestup do dalších mistrovských kategorií, kterými byly KF2, KF1 a následně kategorie KZ. Přestup do těchto kategorií je nesmírně důležitý, protože kontakt s těmi nejlepšími piloty mistrovských kategorií  je pro další jezdecký růst podstatný. Výčet všech výsledků a titulů by byl tak velký, že by to bylo celé na velmi dlouhý článek. Vrcholem jeho kartingové kariéry  byla  loňská sezona, která byla také v motokárách jako poslední. Vyhrál v tomto roce mimo jiné dva evropské tituly v kategoriích KF a KZ, stal se Mistrem Světa v kategorii KZ a jen díky velké smůle nevyhrál ve Velké Británii Mistrovství Světa kategorie KF. Přitom všem mu byl stále největší oporou otec, který se neodmyslitelně podílel na technické přípravě motokáry a hlavně motorů, která také sám připravoval a ladil.

Takže měl Max ve svých šestnácti letech za sebou osm motokárových sezon a v té poslední se mu podařilo porazit v kategorii KZ i takové hvězdy, jakými byli profesionální a  tovární jezdci Ardigo, Fore, Kozlinski, Lammers, Thonon a další, kteří měli již mnohaleté závodnické zkušenosti. Pro letošní sezonu 2014 padlo další jasné rozhodnutí, přestup o kategorii výš. Po krátkém účinkování ve Formuli  Abarth vstupuje do seriálu Formule 3.  Hned po prvních závodech si nemohli nepovšimnout jeho velikého talentu manažeři některých juniorských týmů F1 a na začátku srpna vstupuje do proslulého Red Bull Junior teamu. Asi 14 dní stará oficiální zpráva z tohoto týmu oznámila celému motoristickému světu, že tento mladičký talent bude již příští rok stát na startu Mistrovství Světa F1. Právě v těchto dnech probíhají první seznamovací tréninky s vozem Red Bull F1.

V závěru bych se chtěl zmínit hlavně o tom, proč jsem tento článek napsal. Chtěl bych jen opět připomenout na příkladu Maxe Verstappena, jak nesmírně důležitou a nenahraditelnou roli ve vstupu do automobilového sportu má karting, který už od útlého věku dětem vštěpuje základy motoristického sportu. Kdyby to tak přece nebylo, nebylo by vůbec možné, aby mladý Max prakticky téměř hned přestoupil z motokár do vrcholové disciplíny motoristického sportu.

 

Zde se mi podařilo zachytit otce Jose Verstappena na motokárových závodech ve Wackersdorfu.

 


icon Vráťa Ondráček icon 27.8.2014, 20:31 icon 810x icon 0x

Galerie k článku (1)


Komentáře (0)

Zatím žádný komentář. Buďte první.

Pro komentování se prosím přihlašte.


Čtěte také...

Bývalý motokárista Martin Šula ....

Bývalý motokárista Martin Šula ....

Dnes jsem náhodou "narazil" na internetu na velmi zajímavý článek - interview. Je to článek o jednom nesmírně šikovném podnikali,...

icon Lide z VUT.cz / V.O. icon 24.8.2016, 21:11 icon 35x icon 0x

Tlumiče sání při MČR a PAČR ...

Tlumiče sání při MČR a PAČR ...

Zde je oficiální zpráva Výkonného výboru Svazu kartingu AČR, která informuje o možnosti dalšího použití  tlumičů...

icon AČR / V.Ondráček icon 23.8.2016, 18:15 icon 148x icon 0x

MP + MSR - Vysoké Mýto - sobota ...

MP + MSR - Vysoké Mýto - sobota ...

Vysoké Mýto - 20.8. 2016 V pořadí šestý závod sedmidílného seriálu - Moravský pohár a Mistrovství...

icon Vráťa Ondráček icon 21.8.2016, 18:29 icon 452x icon 1x