Proč je Itálie motokárovou velmocí ?? ..
Rozhodně se necítím kompetentní jednoznačně na tuto otázku odpovědět. Je však jasně známo, že Italové jsou motoristickým národem a v tomto sportovním odvětví jsou jako "ryba ve vodě". Ať se podíváme na jakoukoliv motoristickou disciplínu, tak tam mají své zastoupení a ve většině z nich, udávají jak jezdecké tempo, tak i konstrukční a technický směr vpřed. To se týká samozřejmě i motokár, které se dnes staly velmi populární a dá se říct i vstupní branou do motoristického sportu na čtyřech kolech. S tím přímo souvisí ta skutečnost, že italští výrobci motokárové techniky mají své nejpočetnější zastoupení v celkovém počtu světových výrobců. Obrovská konkurence mezi italskými výrobci je nutí vynakládat do propagace a vývoje motokárové techniky nemalé finanční prostředky. U jednotlivých výrobců a zejména těch největších, vznikají různé propagační pohárové třídy , které mají za úkol přivést do motokárového prostředí nové zájemce a tím i nové zákazníky. Tyto aktivity se dnes dostaly už hodně daleko za hranice Itálie. Ale zpět do motokárové velmoci. Nebýt WSK (i tento světový seriál motokárových závodů má základnu v Itálii), tak ještě nedávno měl nejvyšší sportovní úroveň ze všech národních mistrovství Mezinárodní mistrovství Itálie (Open Masters Italia). Téměř nedávno platilo pravid_claneklo, že kdo nejel Open Italia, jako by neměl šanci v ME a MS motokár. Obrovská konkurence dávala tomuto šampionátu veliké jméno. To bylo tedy mezinárodní mistrovství Itálie, kde startovalo hodně zahraničních jezdců. O krok zpět je národní šampionát Itálie. I zde startují jezdci ze zahraničí, ale již né v takové míře a to ještě s italskou licencí. Do tohoto národního šampionátu postupují ti nejlepší z regionálních mistrovství. Regionů v celé Itálii je 18 !!. Všech těchto 18 regionů má k dispozici 59 !!! homologovaných motokárových tratí. Což je neuvěřitelné číslo. To nepočítáme okruhy , které tyto homologace nemají. Nejsilnějším regionem v celé Itálii je Campania. Tento region má k dispozici 7 homologovaných tratí, z nichž nejznámější i pro nás je "Circuito inter. Napoli" v Sarnu a pod sopkou Vesuv. V tomto regionu je tolik registrovaných závodníků, že musí jezdit pětistupňové regionální mistrovství. Je to obrovský počet závodníků, kteří mají velikou spotřebu závodního materiálu. Proto je v Itálii taková veliká koncentrace výrobců všeho, co s motokárami souvisí. Navíc všemu nahrává i zeměpisná poloha, kde vlastně končící sezona plynule navazuje téměř bez přestávky na sezonu novou. Snažil jsem se alespoň malinko odpovědět na položenou otázku v úvodu. I u nás v ČR je spousta lid_clanekí, kteří toto motokárové prostředí v Itálii znají skoro jako domácí prostředí. Těm v tomto článku neřeknu určitě nic nového. Proto je tady tato odpověď spíš směrovaná k těm , kteří s motokárami začínají.Vráťa Ondráček 6.12.2009, 11:26 3241x 0x
Galerie k článku (1)
Komentáře (0)
Zatím žádný komentář. Buďte první.
Pro komentování se prosím přihlašte.
Čtěte také...
Pořadí týmů po 1. závodu FIA ME ...
Po prvním závodu FIA ME motokárových kategorií OK a OK JUnior, který se jel ve španělské Valencii, se také můžeme podívat na...
FIA / V.Ondráček 28.3.2024, 5:07 69x 0xVýsledky 1.závodu FIA ME OK a OK Junior - Valencii
První závod evropského šampionátu kategorií OK a OK Junior, se odjel o minulém víkendu (22.-24.3.2024) ve španělské Valencii....
Vráťa Ondráček 26.3.2024, 5:55 126x 0xRozhovor s Adamem Koutem ...
Kariéra bývalého motokáristy Adama Kouta pokračuje ... Dnes nám na pár otázek před sezónou bude odpovídat jezdec, který...
V.Rožánek / V.O. 23.3.2024, 18:54 146x 0x